Imagine- Dôležité udalosti
Rodný list korytnačky
Kliknite na korytnačku pravým tlačidlom myši. Otvorí sa ponuka príkazov.Zapamätajme si, že:
>> musíte kliknúť presne na korytnačku, aby sa namiesto ponuky príkazov pre korytnačku neotvorila ponoka príkazov pre stránku.
>> V prvom riadku ponuky je príkaz Zmeň K1, ktorý otvorí rodný list korytnačky.
>> V prvom riadku ponuky vidíme okrem slova Zmeň aj to, že korytnačka sa volá K1.
Zvoľte prvý príkaz ponuky (Zmeň K1). Na obrazovke sa otvorí okno s nastavením a informáciami o korytnačke.
Na niektorých záložkách tu nájdete, aký má práve korytnačka tvar, smer, akú farbu a hrúbkumá teraz jej pero a mnoho ďalších nastavení. Údaje o korytnačke si môžeme nie len prečítať ale ich aj zmeniť.
Pri kliknutí
Všimnite si najspodnejšie okienko s názvom priKliknutí. Je prázdne, pretože zatiaľ ste korytnačku nenaučili, ako má reagovať, keď na ňu kliknete ľavým tlačidlom myši. Napíšte sem napríklad: do 60 vl 60:Potom kliknite na OK a rodný list sa zavrie. Klikajte teraz na korytnačku a pozorujte výsledok. Čo korytnačka nakreslí ak klikneme na korytnačku 6 krát ?
Doteraz ste ako reakciu na udalosť prikliknutí používali iba základné príkazy. V riadku prikliknutí však môžete použiť aj Vaše vlastné píkazy ako štvorec alebo strom.
Skok na ľubovoľnú pozíciu
Na posun korytnačky môžete použiť príkaz nechpoz [súradnica_x súradnica_y] napíklad: nechpoz [100 50] Korytnačku môžete presunúť aj na náhodnú pozíciu, napísaním nasledujúceho príkazu do príkazového riadku: nechpoz ?Automaticé ťahanie
Čo je to autommatické ťahanie si najlepšie ukážeme na príklade:1. Otvorte si nový projekt alebo sa uistite, že v rodnom liste korytnačky je riadok priKliknutí prázdny.
2. Vytvorte procedúru, s názvom dom (z predchádzajúcej kapitoly).
3. Otvorte záložku s menom Udalosti. Tu môžete korytnačku naučiť, ako má reagovať na rôzne udalosti.
4. Kliknite na tlačidlo Pridaj.
5. V zozname udalostí zvoľte priŤahaní a kliknite na OK.
6. Do riadka priŤahaní napíšme dom a kliknite na OK.
7. Potom kliknite na záložku Tvar. A v jej dolnej časti kliknite na štvorček pred nápisom Automatické ťahanie.
8. Teraz ťahajte korytnačku myšou po ploche.
Korytnačka nakreslí dom vždy keď si "uvedomí", že ju ešte stále ťaháme. |
Ak sa Ti zdá domov priveľa, zmeň udalosť priŤahaní na dom čakaj 30Príkaz čakaj 30 zdrží korytnačku pri každom dome o 30 milisekúnd |
Ak zmeníte priŤahaní na dom čakaj 60, medzery medzi domami sa zväčšia. Skúste tiež:pd dom ph čakaj 60 |
Môžte prejsť na ďalšiu kapitolu, v ktorej sa naučíme meniť pero korytnačky. Z horného podmenu si vyber ďalšiu kapitolu "Procedúry". Späť na horné menu.